Укључи се, пронађи решење: Добар пример активног учешћа средњошколаца у унапређењу средине

Објављено у категорији: Вести

Уређивање школских дворишта, постављање уметничких инсталација, Платонових тела, као и салетли у којима је могуће одржати наставу на отвореном, затим постављање клупица у школским ходницима, осмишљавање едукације о репродуктивном здрављу, покретање читалачких и природњачких клубова и опремање зона за опуштање и дружење у школама, само су неке од успешно реализованих идеја новосадских средњошколаца који су учествовали у пројекту „Укључи се, пронађи решење“.

Пројекат је током 2019. године спроведен у 11 средњих школа у Новом Саду, у свакој школи награђене су по две ученичке идеје, а одлуку о томе која идеја ће добити средства за реализацију доносили су ученици школе користећи се принципима демократских избора – гласањем.

„Укључи се, пронађи решење“ подразумева процес кроз који ученици средњих школа имају прилику да науче да препознају потребе своје заједнице, пробуде у себи активистички дух и предложе креативно решење, а кроз процес воде их обучени фацилитатори.

Пројекат је пружио могућност средњошколцима из Новог Сада да директно утичу на унапређење своје средине, односно у конкретном случају, на промене у својој школи као средини у којој проводе велики део дана. Програм је отворен за све државне средње школе на територији Новог Сада и сви ученици и школе имају право да учествују.

Овакви програми пружају могућност ђацима да науче да промишљају и директно утичу на шта ће и на који начин бити утрошена средстава, односно да на ширем плану буду део процеса доношења одлука у њиховим школама и размишљају о потребама свих ђака и о добробити целе заједнице.

Програм „Укључи се, пронађи решење“ заједнички су спровеле две европске престонице: Фондација „Нови Сад 2022 – Европска престоница културе“ и Омладинска престонице Европе 2019, уз подршку Града Новог Сада, Градске управе за спорт и омладину, Градске управе за културу и Покрајинског секретаријата за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице дошли су до већег броја школа, ученика и решења.

 

Фото: НС ЕПК

Оставите одговор