Стрип-цртачи учесници колоније за израду таписерија

Објављено у категорији: Вести

Овогодишња Колонија таписериста „Бошко Петровић”, коју организује Градска установa за израду таписерија „Aтеље 61”, а која негује дугу традицију, доноси иновације у својој организацији – учесници Колоније ове године неће бити сликари, него стрип-цртачи!

Oд понедељка до петка (7 – 11. септембра), у „Атељеу 61” на Петроварадинској тврђави биће одржан колонијски сазив „Хероји свакодневице” као увод у прву фазу пројекта „Стрип на таписерији”, који ће бити реализован у оквиру пројекта „Нови Сад – Европске престонице културе”.

Током овогодишње селекције уметника биће представљени уметници различитих генерација, стилова и усмерења, а све их карактерише неоспоран квалитет.

Учесник на колонији биће Жељко Пахек, оснивач београдског „круга двојке” и једини југословенски аутор чија су сва дела објављена у најпрестижнијем америчком специјализованом стрип-магазину „Хеви Метал”, те Ђорђе Миловић, такође вишеструко објављиван у Француској, за којег је најеминетнији стрип критичар , Пол Гравет, рекао : „У правим сликарима Жељку Пахеку, Ђорђу Миловићу и Зорану Туцићу имамо савремене ставараоце од истински међународног значаја”.

Младе наде, већ доказане у свом раду, представљају Драгана Купрешанин, докторанткиња Универзитета уметности у Београду, запажена по експерименталним формама, међу којима је и револуционарни приступ „Стрип за слепе и слабовиде”, изложен у галерији Задужбине Илије М. Колараца, као и Невена Марковић, која својим награђиваним радовима одржава квалитет домаћег стрипа на највишем нивоу и представља значај подршке новим ауторима.

Дејан Ненадов је припадник златне генерације новосадског стрипа, који је са својим албумом „Елазар” препознат својевремено као национални стрип-аутор, а 14 његових албума је објављено од стране најпрестижнијих издавачких кућа Француској. Дејанов интелектуални спој стрипа и литературе доприноси спајању два изражајна медија, уз веома особен и снажан графички изражај.

Ива Атоски развија нове и експерименталне форме, спаја скулптуру и стрип, креира метаморфозе уметничких дисциплина. Такав креативни набој је немогуће фокусирати у једну форму. Њен рад је био запажен и ван граница земље, те је поред домаћих изложби била и резидент у Cité Internationale des Arts у Паризу.

Сасвим другачији ликовни израз и приступ доноси нам Бојан Милојевић Астеријан, добитник признања „Најбоље остварење у домену алтернативног стрипског језика” (СКЦ 2019), који својом естетиком трансхуманизма обрађује теме које су некада биле научна фантастика, упозоравајући на мрачну будућност нашег глобалног постојања.

Серјожа Попов, чувар традиционалних ликовних израза, намењених пре свега деци, али и одраслима, доноси нам избалансирани спој класичне српске традиције црквеног сликарства освеженог савременим приступом и високoм етичко-васпитно функцијом.

Марија Ристић, историчарка уметности, кустоскиња и критичарка, од 2015. године се активно бави радом на савременој културној и уметничкој сцени наших простора и организовањем ликовних колонија, као и групних и ауторских изложби. Ауторка је 16 предговора жирираних изложби, а овом приликом ће одржати неколико предавања на теме развоја таписерије и српске илустрације, упоредним приказом и могућностима мултиформе које ова колонија омогућава.
Зоран Стефановић, академски уметник, културни радник, истраживач, драматург и докторанд на Универзитету уметности у Београду, има три деценије дуго искуство у сектору медија, културе и хуманистичких наука, у сарадњи са установама Европе и САД. Био је оснивач међународних
културних пројеката у области издаваштва, дигитализације, лексикографије и популарне културе.

Колонија ће бити отворена за јавност сваки дан, од 10 до 18 часова, у просторијама „Атељеа 61”.

Оставите одговор