Екологија и ликовност кроз пројекат „Рециклирана скулптура“

Објављено у категорији: Вести

Од малих ногу, врло је важно да деца науче да брину о свету и својој околини. Учећи о заштити животне средине, они стварају добре навике и чувају своју планету. Уколико се још и ликовност увеже са екологијом, најмлађи креативци граде вредности, нова знања али и развијају машту. Пројекат „Рециклирана скулптура“ Центра за ликовно васпитање деце и омладине Војводине, управо има за циљ то – едукација деце на еколошком и ликовном плану.

Према речима Љубице Танкосић, кроз овај програм и три радионице, планирано је да се деца упознају са појмом и значајем рециклаже, и њеном даљој употреби путем скулптуралног обликовања.

„Деца ће бити у прилици да кроз ликовност и практичан рад, добију одређена сазнања везана за могућности рециклирања, односно како се различитим “отпадним” и већ употребљеним материјалима може дати „нови живот”. Први радионичарски дан, резервисан је за међусобно упознавање полазника као и упознавање са терминима, материјалима и техникама, након чега ће уследити практичан рад на обликовању скулптура и рељефа. У другом дану, планира се експериментисање и игра са различитим материјалима, текстурама и облицима. Трећи, завршни дан, планиран је за завршавање и осликавање скулптура“, објашњава Љубица Танкосић.

Такође, деца ће научити и шта је то обликовање у простору, шта је рељеф, мобил, стабил. Упознаће се са радом познатих уметника који су се бавили скулптуралним обликовањем, али и са различитим материјалима, користећи различите картоне, новине, канапе, боје.

„Употребом различитих материјала и ликовних елемената деца развијају перцепцију, машту и креативно мишљење. Одступа се од шаблонског приступа проблему, развијају се моторичке и графомоторичке способности. Рад у гупи развија код деце тимски дух, проналажење зајдничког решења, развијају комуникацију, толеранцију, договор, надограђују идеје, развијају машту, док рад на скулптури већег формата има за циљ и повећано кретање детета у простору. Истражујући и играјући се различитим материјалима деца добијају покретачку снагу, која их заокупља и ангажује њихове интелектуалне, емотивне, и ликовне потенцијале, док их рад у групи учи одговорности, избору, сарадњи и изграђивању критеријума“, напомиње Љубица и додаје:

„Овај програм јесте уметничка активност деце и омладине, али са ширим планом деловања. Желимо да код деце, кроз игру развијемо осећај за лепо, да добију нова знања, вредности и вештине, да се повежу са институцијама културе и да се у њима осећају пријатно, али и да код њих што више подстичемо машту која ће им бити кључна у изналажењу различитих проблема са којима се буду током живота сусретали.“

јавни конкурс за локалне уметнике

Крајњи резултат радионице је реализација скулптуре са завршном изложбом, 8. септембра од 18:30 сати, у Културној станици Млин. Пројекат „Рециклирана скулптура“ један је од 42 пројекта који су добили средства на Јавном конкурсу локалним уметницима и удружењима, у оквиру пројекта „Уметници. Сад!“ који има за циљ јачање локалне културне сцене, подизање њених капацитета кроз мрежу културних станица, децентрализација културе и развој публике.

Оставите одговор