Fondacija podržava izvođenje performansa „Vivisekcija kredenca“ na 45. Infantu

Objavljeno u kategoriji: Vesti

Uz podršku Fondacije „Novi Sad 2021” ovogodišnji 45. Infant (Internacionalni festival alternativnog i novog teatra) 25. juna u 19 časova na Letnjoj sceni Kulturnog centra Novog Sada otvara predstava „Vivisekcija kredenca“ (‘Buffet à vif’) francuske trupe La Belle Meunière.

„Vivisekcija kredenca“ je performans o destrukciji, koji prikazuje izvornu potrebu da se skrši, da se raskomada ono što sputava. Predstavljajući duboku nasilnost i istovremeno olakšanje sadržane u činu oslobađanja od onoga što opterećuje, što zaklanja horizont, kako bi se stekli uslovi za novi početak. Rafael Koten, igrač i koreograf i Pjer Menije, autor, glumac i reditelj, iživljavaju se nad jednim kredencem. Nakon faze uništavanja, vreme je za popravke. Od preostalih krhotina, Margerit Borda, scenograf i vizuelna umetnica, stvara delo na granici između stolarstva i arheologije, pozivajući publiku da se pridruži na sceni. 

Performans „Vivisekcija kredenca“ ne slavi destrukciju – on poziva da se svemu pristupi na nov način.

Predstava je nastala je u okviru ciklusa „Ogoljene teme“ (’Sujets à vif’), koji svake godine organizuju Udruženje dramskih autora i kompozitora Francuske i Festival u Avinjonu: oni pozivaju dvoje umetnika koja se bave različitim umetničkim praksama i međusobno se ne poznaju, da zajednički postave kratki komad koji će biti predstavljen tokom Festivala u Avinjonu.

Nakon bogatog iskustva stečenog u oblastima pozorišta, cirkusa i filma, Pjer Menije osniva trupu ’La Belle Meunière’ 1992. godine. Inspiraciju za predstave nalazi u susretima sa naučnicima i filozofima. Od 2012. godine postavlja komade u saradnji sa Margerit Borda, koja u njihov poetski sudar, naspram oblasti Menijeovog interesovanja unosi svoju ljubav prema konstrukciji i dekonstrukciji prostora. Ovaj kreativni dvojac zajednički osmišljava pozorišne forme koje, kroz plastičnost izraza i uživanje u poigravanju zakonima fizike otkrivaju nešto od ljudske sudbine. Rafael Koten, igrač, koreograf i istraživač pokreta svoje projekte razvija u okviru trupe ’La Poétique des Signes’, čiji je osnivač.

Izvođenje performansa „Vivisekcije kredenca“ na festivalu INFANT 2018 podržala je Fondacija „Novi Sad 2021- Evropska prestonica kulture“. Gostovanje je realizovano i uz podršku programa Teatroskop čiji su osnivači Francuski institut, Ministarstvo kulture Republike Francuske i Ministarstvo za evropske i spoljne poslove Republike Francuske. 

Ostavite odgovor