Publika u fokusu: Rum iskejp prvi put u muzeju

Objavljeno u kategoriji: Vesti

Ideja da muzej postane mesto za igru kroz edukaciju i širenje znanja, pružajući publici novo, zanimljivo i nesvakidašnje iskustvo, kroz različite logičke zadatake, ostvarila se kroz sasvim inovativan i drugačiji pristup do sada – kroz igru „Bekstvo iz muzeja: tajna besmrtnosti“ Muzeja Vojvodine. Ovaj projekat realizovan je u okviru javnog konkursa „Publika u fokusu“, Fondacije „Novi Sad 2021“, u saradnji sa kompanijom „Room Escape Novi Sad by Fox in a Box“.

Ova igra, popularna i u svetu i kod nas, prvi put se igra u muzeju, a od 1. aprila do 13. maja, svakog ponedeljka, do „tajne besmrtnosti“ posetioci će moći da dođu besplatno.

Ideja je da se posetioci koji su u grupama od troje do šestoro organizuju u stalnoj postavci i igraju kako bi došli do rešenja, a rešenje je „Tajna besmrtnosti“. U tom procesu, oni moraju da rešavaju niz zagonetki koje su logičkog karaktera i veoma su interesantne, a pri tome moraju da nauče nešto o stalnoj postavci. Takođe, moraju da obrate pažnju na eksponate, vitrine, da obrate pažnju na sve što se nalazi oko njih. I to je ono u čemu je Muzej Vojvodine veoma uspešan, a to je edukacija posetilaca i buđenju svesti o značaju kulturnog nasleđa, navodi pomoćnica direktora Muzeja Vojvodine, Tijana Stanković Pešterac.

„Cilj ovog projekta  je u tome da se što više publike, prevashodno mlade publike dovede u muzej. Mislili smo da bismo realizacijom jedne igre, u sklopu stalne postavke, mogli mnogo da postignemo  u domenu razvoja publike. Hteli smo da Muzej načinimo jednim zanimljivim mestom u kojem će putem zabave publika doći do velikih saznanja“, rekla je Stanković Pešterac.

Umetnički rukovodilac programa Fondacije „Novi Sad 2021“ Lazar Jovanov ističe da je ova igra veoma uzbudljivo iskustvo, te da je ovo jedan od najuzornijih primera razvoja publike.

„Ova igra jedan je od najuzbudljivijih načina interpretacije kulturnog nasleđa i mislim da je ovo nešto što zapravo ima veliki potencijal da bude i kulturno-turistička ponuda Novog Sada, a posebno je značajno biti deo takvog čina koji ima elemente misterije, elemente uronjenog teatra i namenjen je različitim starosnim grupama“, rekao je Jovanov.

Igru su osmislili stručnjaci iz oblasti arheologije, pedagogije, konzervacije, IT-a u saradnji sa „Room Escape“ timom na osnovu priča i predmeta iz prošlosti prikazanih na stalnoj postavci.

Rum iskejp igre nastale su u Japanu pod žanrom „point & click adventure“ kompjuterskih igara i brzo postale popularne u svetu. Kreiranjem jedne takve igre u sklopu stalne postavke Muzeja, izlazi se iz domena virtuelnog u stvarni svet.

Ostavite odgovor