Публика у фокусу: Рум искејп први пут у музеју

Објављено у категорији: Вести

Идеја да музеј постане место за игру кроз едукацију и ширење знања, пружајући публици ново, занимљиво и несвакидашње искуство, кроз различите логичке задатаке, остварила се кроз сасвим иновативан и другачији приступ до сада – кроз игру „Бекство из музеја: тајна бесмртности“ Музеја Војводине. Овај пројекат реализован је у оквиру јавног конкурса „Публика у фокусу“, Фондације „Нови Сад 2021“, у сарадњи са компанијом „Room Escape Novi Sad by Fox in a Box“.

Ова игра, популарна и у свету и код нас, први пут се игра у музеју, а од 1. априла до 13. маја, сваког понедељка, до „тајне бесмртности“ посетиоци ће моћи да дођу бесплатно.

Идеја је да се посетиоци који су у групама од троје до шесторо организују у сталној поставци и играју како би дошли до решења, а решење је „Тајна бесмртности“. У том процесу, они морају да решавају низ загонетки које су логичког карактера и веома су интересантне, а при томе морају да науче нешто о сталној поставци. Такође, морају да обрате пажњу на експонате, витрине, да обрате пажњу на све што се налази око њих. И то је оно у чему је Музеј Војводине веома успешан, а то је едукација посетилаца и буђењу свести о значају културног наслеђа, наводи помоћница директора Музеја Војводине, Тијана Станковић Пештерац.

„Циљ овог пројекта  је у томе да се што више публике, превасходно младе публике доведе у музеј. Мислили смо да бисмо реализацијом једне игре, у склопу сталне поставке, могли много да постигнемо  у домену развоја публике. Хтели смо да Музеј начинимо једним занимљивим местом у којем ће путем забаве публика доћи до великих сазнања“, рекла је Станковић Пештерац.

Уметнички руководилац програма Фондације „Нови Сад 2021“ Лазар Јованов истиче да је ова игра веома узбудљиво искуство, те да је ово један од најузорнијих примера развоја публике.

„Ова игра један је од најузбудљивијих начина интерпретације културног наслеђа и мислим да је ово нешто што заправо има велики потенцијал да буде и културно-туристичка понуда Новог Сада, а посебно је значајно бити део таквог чина који има елементе мистерије, елементе уроњеног театра и намењен је различитим старосним групама“, рекао је Јованов.

Игру су осмислили стручњаци из области археологије, педагогије, конзервације, ИТ-а у сарадњи са „Room Escape“ тимом на основу прича и предмета из прошлости приказаних на сталној поставци.

Рум искејп игре настале су у Јапану под жанром „point & click adventure“ компјутерских игара и брзо постале популарне у свету. Креирањем једне такве игре у склопу сталне поставке Музеја, излази се из домена виртуелног у стварни свет.

Оставите одговор