Izložba „Windows 99 – 20 godina kasnije“ otvorena u kulturnoj stanici Svilara

Objavljeno u kategoriji: Vesti

Izložba „Windows 99 – 20 godina kasnije“ održana je sinoć u kulturnoj stanici Svilara pred mnogobrojnim Novosađanima i poštovaocima rada Miloša Jovanovića Hamera.
Pre tačno dve decenije, 24. mart bio je prvi dan, od ukupno 78 dana, bombardovanja. Tada, kada se svaki vid komunikacije prekinuo, kada je sve stalo i kada je praktično nastao mrak, grupa kreativaca nastavila je da stvara. Tako je i nastala izložba „Windows 99“ kao najjača medijska i komunikacijska poruka o tome u kakvoj su se situaciji nalazili gradovi i civilno stanovništvo. Izložba je bila odgovor grupe umetnika na čelu sa Milošem Jovanovićem Hamerom.

„Ovom izložbom, posetioci će moći da vide tih 9 plakata koji su inspirisani oglašavanjem života za vreme bombardovanja. Mi smo se u to vreme bavili advertajzingom, a došlo je do prekida svih filmova i svih sistema koji su do tad funkcionisali. Da bismo ostali normalni, mi smo jednostavno morali da nastavimo da se bavimo svojim poslom, i onda smo našli izlaz u tome da umesto da oglašavmo zaista Koka kolu, Soni, ustvari da putem njih oglašavamo život koji se i pored bombardovanja nastavljao“, rekla je Aleksandra Jovanović, kreativni tvorac izložbe.
Na otvaranju izložbe govorili su i legende advertajzinga Voja Žanetić i Vladimir Čeh koji su sa ushićenjem ispričali kakve je reakcije izložba „Windows 99“ tada budila u ljudima i šta je donela.
„Miloš Jovanović je oličenje kreativnosti. On je spojio advertajzing i rat. Ovo su plakati koji reklamiraju rat i ukoliko je neka zemlja željna rata, a i danas ih je mnogo, on može koristiti ove plakate bez ikakvih problema, ne bi li ubedila ljude da je potrebno ratovati. Međutim ovo je izložba za ljude koji ne vole rat i koji su protiv njega kao što je bio Miloš Jovanović“, rekao je Voja Žanetić.

„Kreativni tim Miloševog „čekića“ ilustrovao je dokumentarnim fotografijama novosadske ratne svakodnevice u vreme bombardovanja, slogane tada aktuelnih propagandnih kampanja poznatih svetskih brendova. Kao osnivač Insituta za istoriju oglašavanja, nisam mogao da da ne podstaknem ovo izlaganje, mislim da je ovo bila moja obaveza. Prilika da se mladima u Novom Sadu pokaže kako je bilo pre 20 godina. Smatrao sam da smo ovo dužni Milošu“, istakao je Vladimir Čeh.
Izložba antiratnih plakata „Windows 99“ putovala je pre 20 godina u više od 20 gradova širom sveta – Banjaluka , Beograd, San Dijego, London, Budimpešta , Australija, Novi Zeland, San Francisko. U San Francisku je jedan od plakata „Sony is not a game“ bio naslovni plakat međuratne izložbe.
„Windows 99″ je među retkim kulturnim proizvodima sa ovih prostora koji uspevaju da preskoče civilizacijsko-kulturološke barijere.

Ostavite odgovor