Пројекат „Уметност и инклузија“- Сви на истом подијуму

Објављено у категорији: Вести

У оквиру конкурсног позива „Приступачност“ Фондације „Нови Сад 2021“, а у склопу пројекта „Уметност и инклузија“, Галерија Матице српске и удружења Per.Art реализовали су инклузивне радионице из којих су настале две представе. Представа „Мала журка пропуштеног плеса“ биће одиграна у четвртак, 21. фебруара у Дому културе у Беочину, у 18.30, док ће друга представа „Dis_Sylphide“ бити изведена 22. и 23. фебруара у Позоришту младих од 19 сати.

„Мала журка пропуштеног плеса“ је хибридни јавни догађај, који „шета“ између позоришне представе, игранке, хепенинга и андерграунд журке. Са и без инвалидитета, публика и извођачи, на истом су „подијуму“, у истом „подруму“, на истој „сцени“, први пут су тамо где никад нису били заједно, тамо где се приватно и јавно стапају у једно ново стање које нуди ново колективно искуство у којем нећемо пропуштати не само прилике за плес, него и све оне друге прилике у животу које нас чине друштвеним бићима.

У представи „Dis_Sylphide“ акценат је стављен на историју немачке плесне сцене и на радове који су током XX века настали у Немачкој, а који су извршили снажан утицај на свет плеса. Кореографије „Hexentanz“ Мери Вигман из 1926. године, „Kontakthof“ Пине Бауш из 1978. и „Self Unfinsihed“ Гзавијеа Ле Роа из 1998, које су промениле само схватање плеса, кореографије и плесног тела, револуционарно су одступиле од плесних норми свог времена. У овом раду, учеснике је занимало управо разматрање процеса нормативизације у плесу, али и у друштву у којем живимо. Оно што су сазнали током процеса, а што се показало као велики потенцијал за преиспитивање позиције особа са инвалидитетом у плесу, јесте начин на који се све три кореографије баве питањем Другог и страног, односа појединца и друштва и питањем идентитета.

Своје присуство потврдите до среде 20. фебруара на мејл: perart2005@gmail.com.

Улаз на обе представе је бесплатан!

Оставите одговор